Cookie Management

Dlaczego potrzebujesz prawidłowo zbieranych ciasteczek?

Nie ryzykuj zablokowania swojego konta Google Ads, działaj legalnie i nie trać cennych danych.


Co to są pliki cookies?

 

3rd party cookies (zwane też ciasteczkami) to niewielkie pliki tekstowe zapisywane w przeglądarce użytkownika, który korzysta z Twojej strony internetowej. Są one wykorzystywane do zapisywania pewnych informacji o użytkowniku i jego sesjach.
 
Wykorzystujemy je m.in. do oceny skuteczności prowadzonych działań reklamowych np. w Google Ads. Umożliwiają one również zbieranie danych niezbędnych do kampanii remarketingowych, w tym remarketingu dynamicznego w przypadku e-commerce.
 
Pomogą Ci one w analizie ruchu na stronie poprzez gromadzenie danych na temat tego jak zachowują się użytkownicy, jakie podstrony odwiedzają, w co klikają. Ciasteczka związane ze statystykami wykorzystuje m.in. narzędzie Google Analytics, z którego zapewne korzystasz.
 
Dzięki nim możesz ułatwić korzystanie ze swojej strony poprzez zapamiętanie preferencji użytkownika, co do języka, czy regionu, danych do logowania, zawartości koszyka i wielu innych.
 
Korzystając z różnych narzędzi marketingowych i analitycznych, najczęściej udostępniasz informacje zbierane za pomocą plików cookies również firmom zewnętrznym.
 
Jak widzisz ciasteczka mogą przynieść wiele korzyści dla Ciebie i Twoich użytkowników. Chcąc je wykorzystywać należy pamiętać o wymogach prawnych oraz zasadach narzucanych przez firmy zewnętrzne, takich jak Google.

Jak poprawnie zbierać ciasteczka?

Obecnie nie wystarczy już, gdy wyświetlisz informację o tym, że strona wykorzystuje pliki cookies. Temat wymaga większej uwagi oraz podjęcia odpowiednich działań. Chcąc prawidłowo zbierać ciasteczka musisz pamiętać o kilku istotnych elementach. Pomogą Ci one w dostosowaniu do wymagań prawnych oraz zasad Google.

Użytkownik musi mieć możliwość wyrażenia zgody na zbieranie plików cookies lub odmowy w prosty sposób

Powinieneś poinformować użytkownika jakie rodzaje ciasteczek chcesz zbierać oraz dać mu możliwość wyrażenia zgody na wybrane z nich

Zgody na zbieranie plików cookies nie mogą być domyślnie zaznaczone

Zbieranie ciasteczek powinno rozpocząć się dopiero po udzieleniu zgody przez użytkownika

Poinformuj użytkowników o firmach trzecich, które będą miały dostęp do danych (np. firma Google)

Użytkownik powinien móc w prosty sposób zmienić swoje ustawienia

Dlaczego powinieneś zadbać o prawidłowe wdrożenie na swojej stronie?

01

Zasady Google

Niedostosowanie strony internetowej do wytycznych może skutkować zawieszeniem konta Google Ads.

02

Przepisy RODO

Nie spełniając wymagań RODO narażasz się na konsekwencje prawne oraz kary finansowe z tym związane.

03

Analityka

Wdrażając prawidłowe rozwiązania możesz analizować zachowania użytkowników oraz wyniki kampanii, nie martwiąc się o konsekwencje.

Zbierając pliki cookies unikaj najczęściej popełnianych błędów

 

Podczas naszych wdrożeń prawidłowych banerów dotyczących ciasteczek oraz odpowiedniej technologii z tym związanej często spotykamy się z błędami. Sprawdź, czy któryś z nich nie dotyczy Twojej strony.

X Zbieranie ciasteczek automatycznie po wejściu na stronę, bez uzyskania zgody użytkownika;
X Brak możliwości niewyrażenia zgody przez użytkownika;
X Nieinformowanie użytkowników, które firmy zewnętrzne (w tym Google) mają dostęp do danych zbieranych przez stronę lub aplikację;
X Gromadzenie danych pomimo niewyrażenia zgody przez użytkownika;
X Brak wyszczególnienia rodzajów zbieranych plików cookies oraz możliwości wyrażenia zgody tylko na wybrane;
X Brak jasnej informacji, w jaki sposób użytkownik może wycofać zgody.

Decydując się na wdrożenie w Up Blue zyskujesz:

 

Nawet prawidłowe wdrożenie będzie skutkowało tym, że stracimy część informacji, które do tej pory zbieraliśmy bez przeszkód. Z naszych dotychczasowych obserwacji wynika, że średnio ok. 10% użytkowników odmawia zapisywania cookies w swojej przeglądarce. Oznacza to, że pracujemy na 90% danych. W ujęciu statystycznym nie stanowi to problemu, ale trzeba zadbać o najwyższą jakość wdrożenia.

Bezpłatny audyt obecnego rozwiązania na Twojej stronie

Pełną konfigurację platformy do zarządzania ciasteczkami, zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami Google;

Dodanie pop-upu zbierającego zgody użytkowników i dostosowanie go pod Twoje potrzeby

Przeniesienie skryptów narzędzi, z których korzystasz, do Google Tag Managera

Konfigurację istniejących tagów uwzględniając Consent Mode

Wdrożenie dodatkowych narzędzi – Universal Analytics, Google Analytics 4, Facebook Pixel

Weryfikację poprawności dokonanych działań

Kompleksowy raport podsumowujący przeprowadzone wdrożenie

Wsparcie techniczne po wdrożeniu

Przeprowadzimy kompleksowe wdrożenie bez względu na platformę z jakiej korzystasz!

Dokonujemy wdrożeń na wszystkich najbardziej popularnych platformach. Bez względu na to, czy prowadzisz stronę internetową, czy e-commerce, zajmiemy się kompleksową implementacją.
 
Nie zapominamy też o mniej znanych silnikach. Cały czas poszerzamy nasze kompetencje, aby spełnić oczekiwania każdego Klienta. Jeśli korzystasz z niestandardowych rozwiązań zgłoś się, a zobaczymy jak jesteśmy w stanie Ci pomóc.
 

Postaw na profesjonalne wdrożenie!

    To co, zaczynamy?


    Twoje dane są bezpieczne. Więcej w polityce prywatności.